Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Каква е най-добрата поза за раждане?

#

Най-добрата поза по време на контракциите

 

Раждащите жени трябва да заемат позата, която смятат за най-удобна и от тях не трябва да се изисква да бъдат в лeгнало положение за дълги периоди от време. Проучванията показват, че при жените, които се разхождат по време на ранните етапи на раждането, има по-малка вероятност да се използва епидурална упойка.

 

В началото на раждането контракциите вероятно няма да изискват същото внимание, както в следващите етапи на раждането. Можете да се разходите из къщата или навън.

 

Ако сте уморени, можете дори да си вземете топла вана или да подремнете между контракциите. Когато контракциите започнат да стават по-силни, можете да опитате да заставате в различни пози, които да ви помогнат да контролирате болката. В някои случаи това да бъдете изправени може да ви помогне повече, в други - да искате да застанете на колене.

 

Изберете поза, която не изисква да останете неподвижно на гърба си, защото в това положение, матката притиска кухата вена (голямата вена, която връща кръвта от краката към сърцето), което компрометира притока на кръв и може да направи контракциите по-малко ефективни.

 

раждане, поза, контракции, клекнало положение, изправени

 

Какви са най-добрите пози, които можете да опитате по време на активните контракции?

 

Ако раждаща жена не приема обезболяващи лекарства, застава в най-добрата за нея поза несъзнателно. Понякога обаче, предизвикателството, пред което ви изправят контракциите е толкова голямо, че е добре вашия партньор да ви помогне в да заемате различни пози.

 

Вижте още: Защо боли когато се ражда бебето?

 

Ето и някои от тях:

 

• Стоене и ходене

 

Някои жени изпитват чувство за по-голям контрол, ако стоят прави или ходят по време на активните контракции. По време на контракциите, можете да спрете и да се облегнете на стената или на партньора си.

 

• Навеждане

 

Навеждането напред-назад по време на контракциите може да действа успокояващо. Можете да го направите, като се облегнете на партньора си - нещо като бавен танц, или пък да използвате люлеещ се стол, ако има такъв.

 

раждане, поза, контракции, клекнало положение, изправени

 

• Стоене

 

Седнете на легло или стол с възглавница зад гърба си. Може да опитате и да се наведете напред, което отнема част от напрежението в гърба. Или опитайте да кръстосате краката си на леглото си.

 

Вижте още: Как дишането помага по време на раждане?

 

• Обърнати назад

 

Поставете възглавница между облегалката на стола и корема си и поставете ръцете и главата си върху облегалката на стола. Тази поза отнема част от натиска върху гърба. Вашият партньор може да ви разтрива по-лено, ако застанете така.

 

• На ръце и колене

 

Застанете на четири крака върху леглото. Изследванията показват, че заставайки на ръцете и коленете си може да облекчите болките в гърба преди и по време на раждането. Ако китките ви се уморяват, поставете лактите на леглото докато китките си починат. Може да поставите купчина възглавници, ако това ви кара да се чувствате по-комфортно.

 

раждане, поза, контракции, клекнало положение, изправени

 

• Използване на топка за упражнения

 

Седнете на надуваема топка за упражнения. Нека има някой, които да ви помага да не паднете. Докато седите се опитайте да се облегнете на купчина възглавници на леглото. Тази позиция ви позволява да останете в клекнало положение и да местите бедрата си, докато по-голямата част от теглото ви се поддържа от топката. Освен това може да се облегнете върху топката, докато коленичите или да се облегнете на стол, докато седите на топката.

 

Вижте още: Основни етапи на раждането

 

• Да лежите на една страна

 

Тази поза позволява на изтощената от контракциите жена да си вземе кратка почивка, като същевременно с това така се избягва риска от притискане на важни кръвоносни съдове, който може да възникне при лежане по гръб. Започнете като легнете на лявата си страна, което е по-добре за притока на кръв. Сложете възглавница между коленете си за по-колям комфорт. Ако имате нужда от промяна на позицията или не изглежда, че бебето ви е щастливо в такава поза, то помолете партньора да ви помогне да се обърнете на дясната си страна.

 

Най-добрата поза при раждане

 

Много от позите, които сте използвали по време на контракциите могат да ви помогнат и по време на самото раждане. Важно е да слушате тялото си и да променяте позите, когато вече не ви помагат.

 

раждане, поза, контракции, клекнало положение, изправени

 

Много жени смятат, че изправеното положение – на колене, седнали, или дори да стоят изправени е по-удобно, отколкото легнало полежение в този момент. Плюс това, по този начин тежестта на тялото работи за вас.

 

Четете още: Даже не ни се вярва, че раждането е минало...

 

Клекналата поза има и друго предимство – тя леко увеличава диаметъра на вагината. Това дава възможност на вашето бебе да има повече място за маневриране.

 

В зависимост от това къде раждате, някои от позите могат да направят раждането по-лесно.

 

• Използване на лост

 

Някои болници разполагат с родилни столове, които имат лост. Когато почувствате, че контракцията идва, може да се наведете напред, да се хванете за този лост и да застанете в клекнало положение. Напъвайте докато контракцията отмине и след това върнете гърба назад, за да си починете между контракциите.

 

раждане, поза, контракции, клекнало положение, изправени

 

• Използване на стол за раждане

 

Използването на стол за раждане или табуретка с U-образна седалка поставен много близо до земята. Той е проектиран да поддържа теглото, докато сте в клекнало положение. Накарайте партньора си да застане или да коленичи точно зад вас, за да може да се облегнете точно между контракциите.

 

Ако не разполагате с достъп до лост или стол за раждане, опитайте това: Накарайте партньора ви да застане пред вас, обърнат към вас. Хванете ръцете му, като клекнете. Това ще позволи да ползвате патньора си като опора докато клякате.

 

Ако трябва да останете в леглото или сте много изморени, за да се държите, може да сте полуседнали и присъстващите да държат краката ви за да клекнете, докато напъвате. Опитайте с напъване докато лежите на една страна - свийте коляното си и нека някой да подкрепя другия крак, докато напъвате. Тези позиции са по-лесни от клекналото положение, като поддържат тялото ви и ви позволяват да протегнете краката си между контракциите.

 

Снимки: Jomphong, duron123, Jomphong, Phaitoon FreeDigitalPhotos.net


Подобни статии: