Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Как да намалите менструалната болка?

#

Страхувате ли се от болезнени спазми по време на менструацията си всеки месец? Много жени с болезнен цикъл не знаят, че съществуват естествени начини да облекчат болката.

 

Може би се чудите защо имате спазми? Обяснението се крие във факта, че матката трябва да изхвърли ендометриума (лигавицата на матката) всеки месец, което е придружено от свиване на маточния мускул. Когато той се свие, кръвоносните съдове, които снабдяват матката, се стесняват, което намалява притока на кръв и води до болка.

 

За някои жени, хормоналните промени, които идват с менструацията, могат да са по-изразени, което води до свиване на матката и прави менструацията по-болезнена.

 

За справяне с този болезнен период опитайте описаните по-долу съвети. Идеята е да помогнете за регулирането на притока на кръв в долната част на корема, да нормализирате свиването на гладката мускулатура и да намалите спазмите. Можете да изпробвате един по един съветите и да видите, кой от тях има ефект при вас.

 

Взимайте хранителни добавки

 

Взимайте калций и магнезий през целия месец. Те ще помогнат да отпуснете мускулите си. Препоръчително е да взимате около 1000 мг калций дневно и 500 мг  магнезий. Ако изпражненията ви станат редки, намалете дозата.

 

менструация, болка, спазми, мускули

 

Опитайте чай

 

Малиновите листа действат успокояващо и тонизиращо. Пийте по една чаша чай от малинови листа всеки ден в продължение на месец.

 

Яжте повече листни зеленчуци

 

Тъмнолистните листни зеленчуци са хранителен източник на магнезий, калций и безброй други микроелементи. Тези хранителни вещества са от съществено значение за намаляването на мускулните контракции.

 

Четете още: 7 тайни за безболезнен цикъл

 

Ограничете кафето

 

Кофеинът, особено от кафе, свива кръвоносните съдове. Всъщност кофеинът може да накара кръвоносните съдове на матката да се свият дори повече от нормалното. Ако не можете да избегнете напълно кафето, опитайте се да го намалите драстично в седмицата преди да настъпи менструацията ви.

 

кафе, менструална болка, спазми, кръвоносни съдове

 

Използвайте електрическа възглавничка

 

Електрическите възглавнички и бутилка с топла вода са прост и изпитан начин за намаляване на мускулните спазми.

 

Опитайте с акупунтура

 

Смята се, че някои акупунтурни точки регулират притока на кръв през коремната кухина и отпускат нервната система, което може да облекчи мускулните контракции. Проучванията показват, че акупунтурата е толкова ефективна, колкото и лекарствата, намаляващи болката.

 

Четете още: Тежък и продължителен менструален период

 

Имайте предвид обаче, че прекалено болезнената менструация може да е признак на по-сериозен медицински проблем, като ендометриоза, инфекция на матката, проблем с нейната анатомия. Не забравяйте да се консултирате с вашия лекар, ако не можете да контролирате болката или тя става непоносима. 

 

Снимки: VioletMusic, jjeff Foter.com


Подобни статии: