Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Как да се приготвите за раждането?

#

Вярно е, че раждането е болезнено преживяване, което завършва с появата на вашето бебе, но има неща, които можете да направите процеса по-безболезнен. Освен, че е добре да се запознаете подробно как стандартно протича едно раждане, на какви етапи се дели и какво трябва да правите през всеки от тях, можете да опитате следното още по време на бременността, за да се справите по-лесно с тази задача:

 

Упражнения

 

Правенето на уражнения по време на бременността е първото нещо, което можете да направите, за да си помогнете в подготовката за раждането. Упражненията помагат да се заздравят мускулите и да се чувствате добре.

 

Когато правите упражнения по време на бременност, е добре да следвате следните насоки:

Пийте вода преди и след правенето на упражнения.

Проверявайте сърдечната честота и поддържайте нивото ѝ по-малко от 140 удара в минута.

Правете 30 – 40 минутни упражнения с неаеробна или с ниска аеробна активност.

Грижете се за тялото си и не се упражнявайте до точка на дискомфорт.

Към рутинните упражнения за бременни жени трябва да се добавят клековете и упражненията на Кегел.

 

раждане, упражнения, хренене, контракции, подготовка

 

Упражненията на Кегел се съсредоточават върху мускулите на вагината и перинеума (зоната между вагината и ануса). Те се правят по същия начин все едно се опитвате да спрете да пишкате. Стегнете мускулите на перинеума и бройте до 3 след това бавно отпуснете. С увеличаването на времето, контрола на мускулите става по-лесен. Тези упражнения укрепват мускулите, които се използват по време на раждането. Ако можете да контролирате по-лесно тези мускули, ще можете да ги отпуснете, за да помогнете на бебето да премине през родилния канал.

 

Четете още: Основни етапи при раждането

 

Упражненията на Кегел са подходящи за жените от всички възрасти. Те помагат за поддържането добър мускулен тонус и контрол в областа на перинеума.

 

Хранене

 

Спазването на балансирана диета и избирането на здравословните храни е друг положителен навик, който може да ви помогне да се подготвите за раждането. Приемът на достатъчно калории и течности ще ви помогне да бъдете здрави, съответно и вашето бебе ще получава необходимите хранителни вещества, за да е здраво и да се развива правилно. Трябва да пиете най-малко по 6-8 чаши вода всеки ден. Приемът на по-големи количества от хранителните вещества, като фолиевата киселина, протеини и калории, е необхдим по време на бременност.

 

раждане, упражнения, хренене, контракции, подготовка

 

Справяне с раждането

 

Има много алтернативи на традиционната медицина, които могат да ви помогнат за облекчаване на болката по време на раждане, включително:

масаж

акупресура

йога пози

музикална терапия

 

Раждането често започва с леки контракции, които са с продължителност от 20 до 30 секунди, през 20 до 30 мин. Техниките за релаксация могат да ви помогнат да се справите с тези леки контракции. Трябва да се опитате да си починете, да се храните леко и да останете добре хидратирани за запазване на енергията си по време на тази фаза на раждането. Контракциите ще станат по-силни и чести, което изисква повече енергия. Трябва да сменяте позата си често, да се разхождате, да клякате и да използвате помоща на гравитацията, за да помогнете на раждането.

 

Вижте още: Как дишането помага по време на раждане? (ВИДЕО)

 

Има много методи, които се описват в курсовете за бременни, които могат да ви подготвят за големия миг. Компонентите на тези методи включват:

Подкрепа за правилното хранене по време на бремеността и раждането.

Физическа подготовка.

Дишане и упражнения за релаксация.

Посещение на лекции описващи, какво се случва по време на бременността, раждането и след това.

 

Снимки: hin255 FreeDigitalPhotos.net


Подобни статии: