Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Защо ходенето е полезно?

#

Ходенето е упражнение, което хората практикуват от векове. То е безопасно, а рискът от нараняване е по-нисък, отколкото при други упражнения. Разходите свързани с ходенето са ниски, защото се нуждаете единствено от чифт обувки, а през лятото можете да ходите и боси.

 

Разходките, които са не по-малко от 40 мин. на ден, дават многобройни ползи за здравето, които ще почувствате съвсем скоро, особено ако превърнете ходенето в ежедневна практика.

 

Консултирайте се с лекаря си преди да започнете програма с физически упражнения, за да се уверите, че нямате здравословни проблеми, които да се отразят на способността ви да спортувате безопасно.

 

ходене, ползи, здраве, отслабване, тренировка

 

Отслабване

 

Загубата на тегло е една от най-големите ползи, която ще изпитате, ако ходите по 40 мин. пеша на ден. Можете да стопите мазнини по цялото тяло – корем, бедра, крака. При ходенето, загубата на тегло обикновено се появява при умерено, здравословно темпо, което не е нито твърде бързо, нито твърде бавно. Колко тегло ще загубите и колко бързо, зависи от бързината на ходене и интензивността. За да отслабнете по-бързо, движете по-активно и ръцете си докато ходите.

 

Четете още: Сутрешна разходка – защо не!?

 

Превенция на заболявания

 

Ходенето може да помогне за предотвратяване на много заболявания, включително сърдечно-съдови, високо кръвно налягане и диабет. Също така може да спомогне за увеличаване на добрия холестерол и облекчаване на болките в гърба. Ежедневните разходки също укрепват костите, което е важно предимство пред факта, че слабите кости могат да доведат до остеопороза.

 

ходене, обувки, здраве, тренировка, всекидневно, кръвно налягане, диабет

 

Психологически ползи

 

Ходенето може да стимулира доброто настроение и спокойствието и да предотврати депресията и тревожността. То помага да намалите стреса. Също така помага за добрата ви концентрация, фокусирането на вниманието ви, а това увеличава производителността в работата и личния ви живот.

 

Опитайте да разпределите вашите 40 мин. ходене през целия ден, в няколко кратки разходки дневно. Вероятно ще откриете, че това изчиства мислите и ума ви, така че можете да се върнете към задачите си по-освежени и жизнени.

 

Четете още: Бързо ходене

 

Околна среда

 

Когато направите разходката си на открито, вие дишате чист въздух, а не застоялия в затворените помещения. Дишайте дълбоко, докато ходите. В слънчевите дни витамин D си е още един не малък бонус. Красотата на природата и околната среда също не е за подценяване. Докато се разхождате, може да завържете нови социални контакти и да общувате повече със съседите си.

 

въздух, разходка, дишане, помещения, открито

 

Препоръки

 

Ако сте начинаещи в упражненията, започнете бавно, като правите кратки разходки, няколко дни в седмицата. Постепенно увеличете до 40 мин. ходене всеки ден. Ако не можете да ходите на открито, поради липса на свободно време или друга причина, можете да направите вашата тренировка и на пътека във фитнеса.

 

Вземете няколко предпазни мерки, за безопасността си, докато се наслаждавате на ходенето. Уверете се, че обувките ви са подходящи – удобни и стабилни. Разхождайте се по тротоари, пътеки и други зони далеч от трафика, продължете с повишено внимание и бдителност, когато пресичате улици. 

 

Снимки: Rishi S, Thomas Hawk, picmypurses Foter.com  


Подобни статии: