Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

7 правила, за да останете хидратирани – част 1

#

Всяка клетка от човешкото тяло се нуждае от вода, за да функционира правилно. Нуждаем се от вода, за да регулираме телесната си температура, да предпазим ставите и органите си, да помогнем на храносмилателната си система, да функционира гладко.

 

Хората пият вода ежедневно, но сега, когато е лято и живачният стълб в термометъра се покачва, пиенето на вода е по-важно от всякога. Телата ни се нуждаят от повишаване на дневното количество вода. Ето някои от най-разпространените митове и факти, свързани с пиенето на вода, хидратацията и дехидратацията:

 

1. Мит – Дехидратацията е неприятна, но не е опасна.

 

Факт: Въпреки че в повечето случаи изпитваме леки симптоми на дехидратация, като главоболие, умора, намалена продукция на пот и уриниране, тя може да стане много тежка и да изисква медицинска помощ. Сериозните усложнения включват оток на мозъка, припадъци, бъбречна недостатъчност и дори смърт.

 

вода, хидратация, дехидратация, мит, факт

 

За щастие, възрастните обикновено имат лека или умерена дехидратация, с която могат да се справят само с приема на допълнителни течности. Ако не забележат ранните симптоми на дехидратация, те развиват екстремна жажда, замаяност и объркване. Възможно е да спрат да уринират.

 

Симптомите на дехидратация у децата и възрастните хора трябва да се следят още по-сериозно, особено такива, включващи диария, повръщане, треска, неспособност да се приемат течности, раздразнителност, объркване и неадекватност.

 

Четете още: 7 храни за добро хидратиране

 

2. Мит – Ако сте жадни, значи вече сте дехидратирани.

 

Факт: В случай, че изпитвате жажда, не е твърде късно. Всъщност това е начинът на тялото да ви каже, че трябва да пиете вода, защото сте изложени на опасност от дехидратация.

 

Когато изпитвате жажда, това не означава, че дефицитът на вода в тялото ви е пагубен. Възможно е да имате само 1% намаление от общата стойност вода в тялото ви и съответно то да ви сигнализира, че има нужда да пиете вода.

 

вода, хидратация, дехидратация, мит, факт

 

Истината е, че пиенето на вода само при жажда е добър метод да поддържате тялото си добре хидратирано. Не е нужно да казвате на кучето или котката си кога да пият вода, нали? Тялото подсказва, кога сте жадни.

 

3. Мит – Всички хора се нуждаят от 8 чаши вода дневно.

 

Факт: Това е общоизвестно правило, но всъщност то е доста остаряло. Колко вода всъщност трябва да пиете дневно? Някои специалисти препоръчват мъжете да приемат приблизително 3 литра, а жените около 2,2. Според други обаче, няма нужда да се налага норматив дневно и трябва да пиете вода, когато сте жадни и колкото ви се пие.

 

Четете още: 5 трика да пиете повече вода

 

Имайте предвид, че тези нива могат да включват и други течности, като например чай или плодови сокове. Те също ще осигурят на тялото ви вода, дори и краставиците ще го направят. Подсладените и газирани напитки, както и кафето, няма да са ви особено полезни за хидратацията. Обикновено близо 20% от приема на вода на средностатистическия човек, идва от храната и по-специално храни с високо съдържание на вода, като краставици и диня.

 

Продължава на: 7 правила, за да останете хидратирани – част 2


Подобни статии: