Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Дълъг живот – как да го постигнем?

#

Човешкият организъм е програмиран да функционира добре до около 100 години. Което означава, че хората практически не се възползват от тази възможност. Защо? От незнание, от леност, от лакомия?

 

За да живеем по-дълго, трябва да направим равносметка на навиците си и на начина си на живот. Именно вредните навици са тези, които намаляват здравния потенциал, продължителността и качеството на живота.

 

Вредните навици обаче винаги могат да се променят, а организмът ни няма да закъснее да ни се отблагодари за това добро дело. За промяната към по-здравословен начин на живот са необходими постоянни усилия в продължение на 14 до 21 дни.

 

От опита на столетници от цял свят са извлечени следните общовалидни и много лесни за следване стъпки:

 

Яжте по пет малки порции на ден

 

По традиция в западния свят хората се хранят 3 пъти на ден, но много по-здравословно е да се премине на 5 хранения, само че порциите трябва да са по-малки. По този начин организмът се захранва равномерно с хранителни вещества през целия ден, а кръвната захар и енергията ни остават стабилни. Освен това, този начин на хранене натоварва по-малко храносмилателната системата и намалява риска от сърдечни болести.

 

Изкачвайте стълбите вместо да ползвате асансьор

 

Ползата за здравето от ежедневните физически упражнения е отдавна доказана. Редовните упражнения подобряват физиологичните функции, укрепват имунната система, поддържат подвижността на ставите, увеличават енергията и т. н.

 

Използвайте всяка възможност за физическо натоварване. Ходете бързо, тичайте, карайте колело вместо кола. Ходете на фитнес и йога и организмът ви ще ви се отплати със здраве.

 

Смейте се

 

Изследванията вече са доказали, че смехът и радостта подсилват имунната система. Смехът увеличава отделянето на ендорфини – вещества, които създават добро настроение.

 

Няма съмнение, че веселите хора живеят по-дълго и имат по-спокоен живот.

 

Пийте повече вода

 

Водата е жизнено важна за всички функции на организма. Столетниците от различни части на света сочат като извор за дълголетието си местните водни източници и учените са съгласни с това мнение.

 

Общото при тях е, че те пият вода от чисти извори, разположени далече от града, без химикали и токсини.

 

Най-добре е водата за пиене да е филтрирана, като са премахнати замърсителите, но не и минералите. Не съхранявайте вода в пластмасови бутилки, защото вредните бисфеноли проникват в нея.

 

Разтоварете се с медитиране

 

Стресът е основната причина за повечето болести, които съкращават живота. В съвременното общество стресът ще расте, ако не съумеем да се справяме с него.

Медитацията е най-добрият начин за освобождаване от напрежението и за възстановяване на жизнеността. Чрез нея се постига правилно дишане, което е изключително важно за изхвърлянето на 70% от токсините от организма. Медитацията успокоява ума, намалява стресовите хормони и приучва към самодисциплина, което е необходимо условие за постигане на здраве и дълголетие.

 

Опитайте този елементарен начин на медитиране:

Седнете удобно на стол или на пода. Дишайте нормално със затворени очи. Всеки път, когато се появи някаква мисъл, си представяйте, че я прехвърляте в един балон и тя излита в небето и изчезва. Правете това, докато всички мисли изчезнат.

 

Почти веднага тялото ви ще олекне и мозъкът ви ще се успокои. Първите няколко пъти упражнението ще отнеме повече време, но с практиката то ще става по-лесно и по-бързо.

 

Източник: http://health.bg

Снимка: FreeDigitalPhotos.net


Подобни статии: