Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Дълъг живот – как да го постигнем

#

Човешкият организъм е програмиран да функционира добре до 100 години. Което означава, че хората практически не се възползват от тази възможност. Защо? От незнание, от леност, от лакомия?

 

За да бъдем дълголетни, трябва да направим равносметка на навиците си и на живота, който водим.

 

Именно навиците са тези, които ограничават здравния потенциал, продължителността и качеството на живота. Вредните навици обаче могат да се променят винаги и организмът няма да закъснее да се отблагодари за това добро дело. За такава промяна към здравословен начин на живот са необходими постоянни усилия в продължение на 14 до 21 дни, за да се промени нагласата на организма.

 

От опита на столетници от цял свят са извлечени следните общовалидни и много лесни за следване стъпки :

 

Яжте по пет малки порции на ден

 

По традиция в западния свят хората се хранят 3 пъти на ден, но много по-здравословно е да се премине на 5 хранения, само че порциите трябва да са по-малки. По този начин организмът се захранва равномерно през целия ден с хранителни вещества, кръвна захар и енергия. Освен това, този начин на хранене натоварва по-малко храносмилането и системата на метаболизма и намалява риска от сърдечни болести.

 

Изкачвайте стълбите вместо да ползвате асансьор

 

Ползата за здравето от ежедневните физически упражнения е отдавна доказана. Редовните упражнения подобряват физиологичните функции, укрепват имунната система, поддържат подвижността на ставите, увеличават енергията и т. н.

 

Използвайте всяка възможност за физическо натоварване. Ходете бързо, тичайте, карайте колело вместо кола. Ходете на фитнес и йога и организмът ще се отплати със здраве.

 

Смейте се!

 

Изследванията вече са доказали, че смехът и радостта подсилват имунната система. Смехът увеличава отделянето в мозъка на ендорфини – вещества, които създават добро настроение.

 

Няма съмнение, че веселите хора живеят по-дълго и имат по-спокоен живот.

Пийте по осем чаши вода всеки ден

 

Водата е жизнено важна за всички функции на организма. Столетниците от различни части на света сочат като извор за дълголетието си местните водни източници и учените са съгласни с това мнение.

 

Общото при тях е, че те пият вода от чисти извори, разположени далече от града, без химикали и токсини.

 

Най-добре е водата за пиене да е филтрирана с активен въглен, който премахва замърсителите, но не унищожава минералите. Не съхранявайте вода в пластмасови опаковки, защото вредните бифеноли проникват в течността.

 

Разтоварете се с медитиране

 

Стресът е основната причина за повечето болести, които съкращават живота. В съвременното общество стресът ще расте, ако не съумеем да се справяме с него.

Медитацията е най-добрият начин за освобождаване от напрежението и за възстановяване на жизнеността. Чрез нея се постига правилно дишане, което е изключително важно за изхвърлянето на 70% от токсините от организма. Медитацията успокоява ума, намалява стресовите хормони и приучва към самодисциплина, което е необходимо условие за постигане на здраве и дълголетие.

 

Опитайте този елементарен начин на медитиране:

Седнете удобно на стол или на пода. Дишайте нормално със затворени очи. Всеки път, когато се появи някаква мисъл, си представяйте, че я прехвърляте в един балон и тя излита в небето и изчезва. Правете това, докато всички мисли изчезнат.

 

Почти веднага тялото ви ще олекне и мозъкът ви ще се успокои. Първите няколко пъти упражнението ще отнеме повече време, но с практиката то ще става по-лесно и по-бързо.

 

Източник: http://health.bg

Снимка: FreeDigitalPhotos.net


Подобни статии: