Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

Ембрионално развитие в 19 седмица на бременността

#

Към 18-та седмица

 

Вашият любим вътреутробен взломаджия внезапно стана голям – 25 см на дължина!

 

Вдигнете си ченето от пода, мамчета! Да, вашето бебче е по-голямо през тази седмица, но само защото сега сме способни да измерим неговите малки крачета, които са се изправили достатъчно да бъдат измерени точно.

 

Само в случай, че случайните медицински детайли не са били достатъчно объркващи – да се измерва бебчето от върха на главата до пръстчетата на краката е стандартна медицинска практика през втората половина на бременността.

 

Всъщност повечето хора извършват измерването през 20-та седмица, но решихме да ви информираме една седмица по-рано.

 

През тази седмица ващето бебче ще започне да поглъща изключително
„апетитната” амниотична течност (с бебешкото пиш-пиш в нея), тъй като то вече е способно да храносмила и да „предава” течността към неговото мъничко дебело черво.

 

За ваше щастие твърдите ненужни остатъци от храносмилателния процес ще се натрупат бавно в катранена „буца” от бебешко ако, която няма да излезе докато бебчето е още в утробата ви.

 

По някое време, скоро след като бебчето ви е родено, тази катранена „буца” ще бъде първото от мноооого дългата поточна линия с бебешко ако.

 

Когато най-накрая „излезе” – познатото като „мекониум” в научните среди, ще бъде черно и лепкаво. 

 

А как е майката?

 

Добреее, да ви попитаме отново... Взимате ли си ежедневно витамините за бременни? Храните ли се правилнио? Правите ли разходки или упражнения (с изключение на високорисковите бременни, които си почиват в леглото)?

 

За разлика от предишните поколения, които вярвали, че бременността е била 9 месечно заболяване, което оставя жената неспособна дори да вдигне пръст, камо ли да прави освежителни разходки навън, сега имаме солидни научни доказателства, че физическата активност (с малки изключения, като скачане с бънджи и каране на сноуборд) е добра, когато сте бременни.

 

Всъщност, ако сте здрави, повечето треньори ще ви препоръчат да започнете или продължите с редовни упражнения подходящи за бременни. Подходящите упражнения могат да помогнат за значително увеличаване на гъвкавостта (във време, в което тялото ви се вдървява) като по този начин до известна степен намали болката и напрежението по време на раждането.

 

Ако не обичате упражненията, тогава помислете за друга физическа активност, защото, сериозно - нищо не е по-лошо за нормално протичаща бременност от седенето и правенето на „нищо”.

 

О да, не само ще отслаби сърцето ви, но е и по-вероятно да ви се появят стрии заради намаления мускулен тонус.

 

Не искате стрии? Пропуснете скъпите кремове и започнете да се упражнявате!

 

Нека се изясним – не гарантираме, че няма да се получат стрии при жени, които се разхождат ежедневно, но ако сте решили да останете с нормално тегло по време на бременността и отделите един час всеки ден за да правите упражнения, можете да ги избегнете или минимизирате.

 

Стриите се появяват когато скоростта на нарастване на бебето (и вашето наддаване на тегло, ако се храните с некачествена храна) подтискат способността на кожата да се разтяга, което причинява разкъсване и последващо образуване на белези, което оставя ярки червени линии, които евентуално избледняват до по-светъл от кожата ви тон.

 

Единственият надежден начин да победите това разкъсване е да поддържате мускулният си тонус (чрез познайте какво – упражнения или разходки), което ефективно забавя разтягането на кожата и я предпазва от нацепване на места, като корема, бедрата, дупето и/или гърдите.

 

Да обобщим – ако искате да избегнете стриите, ще трябва да поработите по въпроса, или да се молите на боговете на генетиката, рода ви да е един от малкото с генетично обусловена супер-еластична кожа.

 

Какви са някои от другите причини да продължите с разходките и упражненията по време на бременността? Очевидно, ще наддадете по-малко ненужно тегло (което също така намалява шанса да получите стрии и ви гарантира по-бързо сваляне на килограмите и връщане към тялото-ви-преди-бебето). Ще изпитате по-малко болка по време на раждането, ще бъдете по-гъвкави по време на бременността, ще имате по-малко киселини. Ииии последно, но не по важност: ще намалите риска от Гестационен диабет и Прееклампсия.

 

Разбира се, ще избягвате спортове, при които има риск да паднете, или опасност да бъдете ударени в корема. В общи линии, избягвайте спортове като баскетбол, волейбол, тенис, футбол и пързаляне със ски, сноуборд, ролери. Вместо това се насочете към плуване, фитнес (за бременни) и/или йога.

 

И за да се изясним – не твърдим, че трябва да се стресирате опитвайки се да станете атлети от световна класа точно по средата на бременността си. Но ако спите и си почивате достатъчно, тренирате или се разхождате ежедневно в този критичен за здравето ви период от живота ви, ще се чувствате по-добре и ще сте осигурили на себе си и на бебето си отлично физическо и психично здраве след раждането.

 

Към 20-та седмица


Подобни статии: