Семейният портал

"Информираният човек се манипулира трудно!"

Жан Жак Русо

Електронен магазин
Вход към е-магазина
Радио ФЕМИЛИ
Слушайте on-line

10 полезни съвета за здраво сърце

#

Най-добрият начин да се спасите от инфаркт е като вземете мерки преди изобщо да се е случил. Изберете една от следните стратегии и ги превърнете в навик. Колкото по-здравословно живеете, толкова по-малък ще става рискът от сърдечно-съдови заболявания.

 

1. Спрете тютюнопушенето

 

Изключително благоприятно ще се отрази на здравето ви липсата на цигарен дим. Непушачите, които имат съпруги пушачи, са подложени на 92% по-голям риск от инфаркт. Пасивното пушене увеличава нивата на холестерола, намалява добрия холестерол и прави кръвта ви по-податлива към съсирване.

 

2. Упражнявайте се 30 мин., 4 пъти седмично

 

Мъжете на средна възраст, които се упражняват упорито в продължение на 2 или повече часа седмично, намаляват риска от инфаркт с 60%, за разлика от тези, които не го правят.

 

сърце, сърдечно-съдови, инфаркт, здраве, мъже, упражнения

 

3. Наднормено тегло

 

Ако сте с наднормено тегло, отслабването ще намали значително риска от сърдечен удар. Десет годишно изследване показва, че хората с наднормено тегло са получавали инфаркт 8 години по-рано от тези с нормално тегло.

 

4. Пийте 5 чаши вода на ден

 

Мъжете, които пият повече вода са подложени на 54% по-нисък риск да получат инфаркт, отколкото тези, които пият по-малко вода. Изследователите казват, че водата разрежда кръвта, така прави по-ниска вероятността от съсирване.

 

Четете още: 5 симптома, които мъжете не трябва да игнорират

 

5. Заменете кафето с чай

 

Хората, които пият по 3 чаши чай на ден, са с два пъти по-малък риск от инфаркт, отколкото тези, които не пият чай. Мощни антиоксиданти, наречени флавоноиди, осигуряват този защитен ефект на организма.

 

инфаркт, мъже, чай, сърце, сърдечно-съдови, заболявания, превенция

 

6. Яжте риба поне два пъти седмично

 

Можете да ядете, например, сьомга в събота и риба тон във вторник. Или да изградите режим, включващ любимите ви морски (речни) деликатеси. Яденето на риба поне 2 пъти седмично намалява риска от сърдечно-съдови болести с повече от 30%. Вълшебната съставка са омега-3 мастните киселини.

 

7. Попитайте вашият лекар за витамин Е и аспирин

 

Мъжете, които приемат и двете неща, премахват плаките при запушените артерии с повече от 80 на 100 според неотдавнашно изследване.

 

8. Закусвайте корнфлейкс

 

Тази зърнена закуска съдържа по-високи концентрации на фолиева киселина от всеки друг вид зърнени култури. Приемът на фолиева киселина намалява риска от сърдечно-съдови заболявания  с около 13% според изследователите.

 

Четете още: Време за упражнения – как татко го прави

 

9. Бройте до 10

 

Създаването на 10 секунден буфер, преди да реагирате на стресова ситуация, може да бъде достатъчно, за да „охлади“ емоциите ви. Мъжете, които реагират с гняв, са три пъти по-податливи към сърдечно-съдови заболявания и е пет пъти по-вероятно да получат сърдечен удар преди да навършат 55.

 

мъж, съвети, стрес, инфаркт, превенция, сърдечно-съдови, заболявания

 

10. Яжте диня

 

Тя съдържа около 40%  повече ликопен, отколкото доматите, а ново изследване показва, че вашето тяло абсорбира по-високи нива ликопен, поради високото съдържание на вода в динята. Динята може да намали риска от сърдечен удар с 30%. 

 

Снимки: Naturalturn, bark, DorkyMum, ginnerobot  Foter.com


Подобни статии: